נגישות

אתר 1536 Mondi - Ferienclub Schlosslhof

יצאנו בסוף אוגוסט 2010 , 2 זוגות צעירים (60+) לטיול כוכב בטירול, שמרכזו בAXAMSליד אינסברוק.
הגענו לשדה התעופה במינכן וקיבלנו רכב גדול כפי שהזמנו. הרכבנו את הג'י. פי. אס. והמוזיקה שהכנו (משדר +דיסק און קי) ויצאנו טובי לב לדרך. מזג האויר היה די חם. בקשנו למזג את הרכב ולדאבוננו התברר כי אין בו כלל מזגן, דבר שלא העלינו על דעתנו לבדוק מראש ברכב מדרגה כזו.
החלטנו לשוב על עקבותינו ולהחליף את הרכב. המרחק לא היה גדול אך ירידה ועליה מהאוטוסטרדה בעומסי סוף שבוע ותהליך החלפת הרכב גזלו מאיתנו כשעתיים וחצי.
נאלצנו לוותר על תכניתנו לבקר בארמונות של לודויג המשוגע בפוסן ולסוע ישירות ל AXAMS
הגענו לשם אחה"צ וקיבלנו 2 יחידות של RCIבמלון דירות בשולי העיירה.
היחידות די בסיסיות אך יש בהן כל מה שדרוש, במיוחד שמשמשות אותנו רק ללינה . (בניגוד לפעמים קודמות לא השתמשנו הפעם כמעט במטבחון ).
א ב ל  -
הנוף הנשקף מהמרפסת הפורחת היה מהמם. בוקר וערב צפינו בהצגת תיאטרון משובחת שהטבע העניק לנו.
דבר נוסף, המיקום היה מעולה לטיול כוכב כמו שלנו.

יום א:
בבוקר, רעננים, יצאנו לכיוון זיפלד. עיירה מקסימה ותוססת. מיד בכניסה נפלנו על שוק עתיקות חמוד. טיילנו בעיירה בה התקיים כינוס של בעלי מכוניות פרארי - מדהימות. בילינו במקוםכשעתיים ויצאנו לפי התכנית לכיוון מוזרן שם צפינו מפעמון השלום בנוף הנהדר.
המשכנו לעיירה אימסט, שנראתה די שוממת. היה ממש חם. לאחר קפה ועוגה במרכזהעיירה הלכנו לטייל בקניוןROSENGARTEN .
חזרנו ליחידה ובערב יצאנו שוב לזיפלד(שמאד מצאה חן בעינינו) לארוחת ערב ובילוי באחד מבתי הקפה בה הופיע זמר ונגן עםמוסיקה אוסטרית ואחרת והרקיד ברחבה כמה זוגות (ברובם ישראלים(.

יום ב:
נסענו לקניוןהרוחות - לאוטש. נכנסנו מכיוון מיטנוולד שבגרמניה. זוהי עיירה יפיפיה. מדרחוב עםבתים מצויירים וכנסיה יפה. טיילנו בה ואח"כ פנינו לעבר הקניון. אחרי מפגש עם כלהרוחות בקניון נסענו לגרמיש - עיירה מקסימה אף היא עם בתים מצויירים.
הגשם החללטפטף. נסענו ללרמוס. נכנסנו לבית קפה / מסעדה בשם פנורמה.
הגשם פסק. ישבנובמרפסת פתוחה הצופה לנוף מדהים ואויר ואכלנו אוכלסביר.

יום ג':
נסיעה לעולםהקריסטלים של סברובסקי. בעיני נחמד ותו לא. לא חובה.
משם נסענו לרטנברג. עיירהקטנה ויפה על גדת נהר ובה מדרחוב עם חנויות רבות של אמנות בזכוכית.
משם קצרההדרך לעיירה יפיפיה בשם אלפבך. תענוג צרוף לטייל בה ולהביט בשלל הצבעים שמסביב. גםכאן מצאנו בית קפה עם מרפסת תצפית על הנוף הנהדר.
משם נסענו לאגםACHENSEE - יפהביותר. הקפנו את האגם עד שגשם שהחל לרדת הבריח אותנו למסעדה בה אכלנו מרק שום נהדר. הגשם פסק ואנו יצאנו לדרך חזרה. עצרנו על אם הדרך למראה מצודד של אגם קטן(פרנשטיין) שלידו מסעדה וגם טירה קטנה. מאד יפה.

יום ד':
היום מוקדש לעמק אוץ. הגענו בשעות הבוקר לעיירה קטנה וחמודה בשם אוץ. קנינו ברחובה הראשי לחמניות טריותוקפה ושמנו פעמינו לאגם פיבורג, אליו נכנסים דרך העיירה. האגם וסביבתו מקסימים. הכלירוק ופורח. בילינו שם שעתיים קסומות. משם נסענו למפלי שטויבן. הטיפוס למפל לא היהקל במיוחד עבורי (לא הייתי בכושר כנראה). המפל מרשים והדרך אליו רצופה אבנים נוצצותבשמש - כנראה עדות להמצאות קוורץ באבנים.

המשכנו בדרכנו, בדרך יפה, אל עיירותהנמצאות גבוה בהרים: סולדן, וונט, אוברגורגל. עיירות אלה בחורף הן אתרי סקי ובקיץיוצאים מהן למסלולי הליכה ורכבלים.
בצהרים נסענו למעבר ההרים טימלסיוך (14 יורו)  בנוף הרים וצוקים עוצר נשימה, לכיוון צפון איטליה. אחרי נסיעה ארוכה ומפותלת הגענולעיירה קטנה בשם ויפיטנו. עיירה נחמדה ומתויירת. התכוונו לאכול בה ארוחת ערב אךמאחר והשעה הייתה רק 18.30 לא הסכימו להגיש ארוחת ערב לפני 19.00 והסתפקנובפיצה.
שבנו ליחידה דרך מעבר ברנר (כביש אגרה) - כוון אינסברוק.

יום ה
':
נסיעה מזרחה. לעיירהבשםZELL AM ZILLER . עיירה טיפוסית שנהר עובר במרכזה. לא שהינו בה הרבה זמן. פיקנקנו על אחד הספסלים בטיילת שעל גדת הנהר והמשכנו לכיוון מעבר גרלוס ומשם למפליהקרימל, אותם ראינו מנקודת תצפית מרחוק.
המשכנו לעיירהZELL AM SEE לשם נסענומטעמי נוסטלגיה. זו הפעם השלישית שאנו באוסטריה. בפעם הראשונה שהינו בעיירה זו שבועשלם ובאחד הימים החלטנו לנוח מנסיעות ארוכות ולתור את הסביבה הקרובה.
הקפנו אתהאגם ועלינו באחד הכבישים הצרים המטפסים על ההר. נסענו בדרך צרה ומתפתלת עד לפסגהכמעט ושם מצאנו להפתעתנו בית קפה עם מרפסת שמש פורחת הצופה לנוף. לשבת שם על קפהושטרודל (או ארוחה), לצפות בנוף עם האגם למטה וההרים מסביב, שחלקם מושלגים - מראהשעושה מסאג' לנשמה!!!
וכך,גם בפעם השניה שהיינו באוסטריה ושהינו בגרונדלזה, עשינו את כל הדרך כדי לשבת שוב במקום קסום זה. וכעת הייתה זו הפעםהשלישית.
חזרנו דרך סינט ג'ון ליחידה.

יום ו
':
גשם. ידענו שיבוא אךלפי התחזיות זה היה צריך להיות הרבה קודם. למזלנו הוא הופיע רק ביום שלפניהאחרון. הכל היה אפרורי.
עברנו בלאנדק ואולי בגלל מזג האויר לא השאירה בנו כלרושם.
המשכנו לסנט אנטון. עיירה קטנה שאף היא כנראה שוקקת בעונת הסקי.
הגשםהתחזק. אין נפש חיה ברחוב הראשי - המדרחוב. לקחנו מטריות וטילנו בגשם לאורך המדרחוב   )כ 5 דקות) . החלטנו להתפנק. נכנסנו לבית מלון שעובדיו נראו מחוסרי תעסוקה ושמחולבואנו. הזמנו מרק שום, קפה ועוגות ונהנינו לראות מבפנים את הגשם מכהבחוץ.
בדרכנו חזרה הגשם פסק ועצרנו במנזר סטאמס. המקום שווה בהחלט ביקור. מבניםוגנים מרשימים    (קטן וחמוד).
בערב החלטנו לחגוג את סיום החופשה. יצאנו ארבעתנולמרכז העיירה בה התגוררנו. מבחוץ ראינו מסעדה קטנה ואינטימית והחלטנו להכנס. הערבהיה מוצלח ביותר. אווירה מקסימה. אחד השותפים, בחור בשם קורט, דיבר אנגלית רהוטהוהסביר לנו כל מנה. האוכל היה משובח ביותר. אחת המסעדות הטובות שאכלתי בהן. המחירהיה לא זול, כ 62 יורו לזוג אך בהחלט היה שווה כל יורו.
בצאתנו מהמסעדה, שמחיםוטובי לב ביקשנו להודות לשף והוא יצא בעצמו
לקראתנו, נישק את ידי הגברות והודהלנו בחום.
למעוניינים - אתר המסעדהWWW.BUERGERSTUBEN.AT

יום שבת

הטיסה חזרה הייתהבשעה מאוחרת. יצאנו בנחת מהדירה. בחוץ טפטף גשם. עצרנו באינסברוק במרכז קניות גדולבשםDEZ . קניון גדול ובו כל המותגים, מזללות, בתי קפה וכו'. העברנו בו כשעתייםונסענו לכיוון מינכן.
במטוס כבר חשבתי על היעד הבא.