Share |
RCI

טיול בטירול

אתר 1536 Mondi - Ferienclub Schlosslhof

יצאנו בסוף אוגוסט 2010 , 2 זוגות צעירים (60+) לטיול כוכב בטירול, שמרכזו בAXAMS ליד אינסברוק.

הגענו לשדה התעופה במינכן וקיבלנו רכב גדול כפי שהזמנו. הרכבנו את הג'י. פי. אס. והמוזיקה שהכנו (משדר +דיסק און קי) ויצאנו טובי לב לדרך. מזג האויר היה די חם. בקשנו למזג את הרכב ולדאבוננו התברר כי אין בו כלל מזגן, דבר שלא העלינו על דעתנו לבדוק מראש ברכב מדרגה כזו.

החלטנו לשוב על עקבותינו ולהחליף את הרכב. המרחק לא היה גדול אך ירידה ועליה מהאוטוסטרדה בעומסי סוף שבוע ותהליך החלפת הרכב גזלו מאיתנו כשעתיים וחצי.

נאלצנו לוותר על תכניתנו לבקר בארמונות של לודויג המשוגע בפוסן ולסוע ישירות ל AXAMS.

הגענו לשם אחה"צ וקיבלנו 2 יחידות של RCI במלון דירות בשולי העיירה.

היחידות די בסיסיות אך יש בהן כל מה שדרוש, במיוחד שמשמשות אותנו רק ללינה . (בניגוד לפעמים קודמות לא השתמשנו הפעם כמעט במטבחון ).

א ב ל  -

הנוף הנשקף מהמרפסת הפורחת היה מהמם. בוקר וערב צפינו בהצגת תיאטרון משובחת שהטבע העניק לנו.

דבר נוסף, המיקום היה מעולה לטיול כוכב כמו שלנו.

יום א:
בבוקר, רעננים, יצאנו לכיוון זיפלד. עיירה מקסימה ותוססת. מיד בכניסה נפלנו על שוק עתיקות חמוד. טיילנו בעיירה בה התקיים כינוס של בעלי מכוניות פרארי - מדהימות. בילינו במקום כשעתיים ויצאנו לפי התכנית לכיוון מוזרן שם צפינו מפעמון השלום בנוף הנהדר.
המשכנו לעיירה אימסט, שנראתה די שוממת. היה ממש חם. לאחר קפה ועוגה במרכז העיירה הלכנו לטייל בקניון ROSENGARTEN .
חזרנו ליחידה ובערב יצאנו שוב לזיפלד (שמאד מצאה חן בעינינו) לארוחת ערב ובילוי באחד מבתי הקפה בה הופיע זמר ונגן עם מוסיקה אוסטרית ואחרת והרקיד ברחבה כמה זוגות (ברובם ישראלים (.

יום ב:
נסענו לקניון הרוחות - לאוטש. נכנסנו מכיוון מיטנוולד שבגרמניה. זוהי עיירה יפיפיה. מדרחוב עם בתים מצויירים וכנסיה יפה. טיילנו בה ואח"כ פנינו לעבר הקניון. אחרי מפגש עם כל הרוחות בקניון נסענו לגרמיש - עיירה מקסימה אף היא עם בתים מצויירים.
הגשם החל לטפטף. נסענו ללרמוס. נכנסנו לבית קפה / מסעדה בשם פנורמה.
הגשם פסק. ישבנו במרפסת פתוחה הצופה לנוף מדהים ואויר ואכלנו אוכל סביר.

יום ג':
נסיעה לעולם הקריסטלים של סברובסקי. בעיני נחמד ותו לא. לא חובה
משם נסענו לרטנברג. עיירה קטנה ויפה על גדת נהר ובה מדרחוב עם חנויות רבות של אמנות בזכוכית.
משם קצרה הדרך לעיירה יפיפיה בשם אלפבך. תענוג צרוף לטייל בה ולהביט בשלל הצבעים שמסביב. גם כאן מצאנו בית קפה עם מרפסת תצפית על הנוף הנהדר.
משם נסענו לאגם ACHENSEE - יפה ביותר. הקפנו את האגם עד שגשם שהחל לרדת הבריח אותנו למסעדה בה אכלנו מרק שום נהדר. הגשם פסק ואנו יצאנו לדרך חזרה. עצרנו על אם הדרך למראה מצודד של אגם קטן (פרנשטיין) שלידו מסעדה וגם טירה קטנה. מאד יפה.

יום ד':
היום מוקדש לעמק אוץ. הגענו בשעות הבוקר לעיירה קטנה וחמודה בשם אוץ. קנינו ברחובה הראשי לחמניות טריות וקפה ושמנו פעמינו לאגם פיבורג, אליו נכנסים דרך העיירה. האגם וסביבתו מקסימים. הכל ירוק ופורח. בילינו שם שעתיים קסומות. משם נסענו למפלי שטויבן. הטיפוס למפל לא היה קל במיוחד עבורי (לא הייתי בכושר כנראה). המפל מרשים והדרך אליו רצופה אבנים נוצצות בשמש - כנראה עדות להמצאות קוורץ באבנים.

המשכנו בדרכנו, בדרך יפה, אל עיירות הנמצאות גבוה בהרים: סולדן, וונט, אוברגורגל. עיירות אלה בחורף הן אתרי סקי ובקיץ יוצאים מהן למסלולי הליכה ורכבלים.
בצהרים נסענו למעבר ההרים טימלסיוך (14 יורו)  בנוף הרים וצוקים עוצר נשימה, לכיוון צפון איטליה. אחרי נסיעה ארוכה ומפותלת הגענו לעיירה קטנה בשם ויפיטנו. עיירה נחמדה ומתויירת. התכוונו לאכול בה ארוחת ערב אך מאחר והשעה הייתה רק 18.30 לא הסכימו להגיש ארוחת ערב לפני 19.00 והסתפקנו בפיצה.
שבנו ליחידה דרך מעבר ברנר (כביש אגרה) - כוון אינסברוק.

יום ה':
נסיעה מזרחה. לעיירה בשם ZELL AM ZILLER . עיירה טיפוסית שנהר עובר במרכזה. לא שהינו בה הרבה זמן. פיקנקנו על אחד הספסלים בטיילת שעל גדת הנהר והמשכנו לכיוון מעבר גרלוס ומשם למפלי הקרימל, אותם ראינו מנקודת תצפית מרחוק.
המשכנו לעיירה ZELL AM SEE לשם נסענו מטעמי נוסטלגיה. זו הפעם השלישית שאנו באוסטריה. בפעם הראשונה שהינו בעיירה זו שבוע שלם ובאחד הימים החלטנו לנוח מנסיעות ארוכות ולתור את הסביבה הקרובה.
הקפנו את האגם ועלינו באחד הכבישים הצרים המטפסים על ההר. נסענו בדרך צרה ומתפתלת עד לפסגה כמעט ושם מצאנו להפתעתנו בית קפה עם מרפסת שמש פורחת הצופה לנוף. לשבת שם על קפה ושטרודל (או ארוחה), לצפות בנוף עם האגם למטה וההרים מסביב, שחלקם מושלגים - מראה שעושה מסאג' לנשמה !!!
וכך,גם בפעם השניה שהיינו באוסטריה ושהינו בגרונדלזה, עשינו את כל הדרך כדי לשבת שוב במקום קסום זה. וכעת הייתה זו הפעם השלישית.
חזרנו דרך סינט ג'ון ליחידה.

יום ו':
גשם. ידענו שיבוא אך לפי התחזיות זה היה צריך להיות הרבה קודם. למזלנו הוא הופיע רק ביום שלפני האחרון. הכל היה אפרורי.
עברנו בלאנדק ואולי בגלל מזג האויר לא השאירה בנו כל רושם.
המשכנו לסנט אנטון. עיירה קטנה שאף היא כנראה שוקקת בעונת הסקי.
הגשם התחזק. אין נפש חיה ברחוב הראשי - המדרחוב. לקחנו מטריות וטילנו בגשם לאורך המדרחוב   )כ 5 דקות) . החלטנו להתפנק. נכנסנו לבית מלון שעובדיו נראו מחוסרי תעסוקה ושמחו לבואנו. הזמנו מרק שום, קפה ועוגות ונהנינו לראות מבפנים את הגשם מכה בחוץ.
בדרכנו חזרה הגשם פסק ועצרנו במנזר סטאמס. המקום שווה בהחלט ביקור. מבנים וגנים מרשימים    (קטן וחמוד).
בערב החלטנו לחגוג את סיום החופשה. יצאנו ארבעתנו למרכז העיירה בה התגוררנו. מבחוץ ראינו מסעדה קטנה ואינטימית והחלטנו להכנס. הערב היה מוצלח ביותר. אווירה מקסימה. אחד השותפים, בחור בשם קורט, דיבר אנגלית רהוטה והסביר לנו כל מנה. האוכל היה משובח ביותר. אחת המסעדות הטובות שאכלתי בהן. המחיר היה לא זול, כ 62 יורו לזוג אך בהחלט היה שווה כל יורו.
בצאתנו מהמסעדה, שמחים וטובי לב ביקשנו להודות לשף והוא יצא בעצמו
לקראתנו, נישק את ידי הגברות והודה לנו בחום.
למעוניינים - אתר המסעדה WWW.BUERGERSTUBEN.AT

יום שבת:
הטיסה חזרה הייתה בשעה מאוחרת. יצאנו בנחת מהדירה. בחוץ טפטף גשם. עצרנו באינסברוק במרכז קניות גדול בשם DEZ . קניון גדול ובו כל המותגים, מזללות, בתי קפה וכו'. העברנו בו כשעתיים ונסענו לכיוון מינכן.
במטוס כבר חשבתי על היעד הבא.